KLINIKOS NEUROPULSAS VIDAUS TVARKOS TAISYKLĖS
BENDROSIOS NUOSTATOS
UAB Neuropulsas (toliau – Klinika) yra sveikatos priežiūros įstaiga, teikianti mokamas ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas.
Klinika savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Civiliniu kodeksu, Vyriausybės nutarimais, Sveikatos priežiūros įstaigų, Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo ir kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Sveikatos apsaugos ministro įsakymais bei kitais teisės aktais, Klinikos įstatais bei šiomis vidaus tvarkos taisyklėmis (toliau – Taisyklės).
Klinika užsiima tik ta veikla, kuri nurodyta jos įstatuose bei turimose licencijose.
Šių Taisyklių privalo laikytis visi Klinikos darbuotojai, pacientai, jų atstovai, lankytojai ir kiti Klinikos teritorijoje ar patalpose esantys asmenys.
Be šių Taisyklių Klinikos darbuotojų darbines funkcijas ir pareigas apibrėžia darbuotojų darbo sutartys, pareigybių aprašymai, Klinikos direktoriaus įsakymai, lokaliniai teisės aktai.
Taisyklės viešai skelbiamos Klinikos internetiniame puslapyje neuropulsas.lt ir yra prieinamos susipažinti kiekvienam Klinikos pacientui Klinikos patalpose.
Pagrindinės Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Lankytojas – bet kuris asmuo, nesantis darbuotoju, pacientu ar paciento atstovu, esantis Klinikos teritorijoje;
Nepilnametis pacientas– pacientas iki 18 metų, išskyrus asmenis nuo 16 iki 18 metų, kuriuos teismas pripažino visiškais veiksniais (emancipuotais);
Nuotolinė paslauga – asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo būdas, kai pacientui suteikiama medicininė konsultacija ar kita sveikatos priežiūros paslauga nuotoliniu būdu, naudojant ryšio priemones (pvz., kompiuterį, telefoną ir pan.). Ši paslauga teikiama realiuoju laiku vaizdo ar garso ryšiu, kai Klinikos gydytojas (ar kitas sveikatos priežiūros specialistas) ir pacientas yra skirtingose vietose, o pacientui nereikia fiziškai atvykti į Kliniką;
Pacientas – asmuo, Klinikos klientas, kuris naudojasi Klinikos teikiamomis paslaugomis;
Paciento atstovas – Paciento atstovas pagal įstatymą (tėvai, įtėviai, globėjai, rūpintojai) ar atstovas pagal pavedimą (atstovo pagal pavedimą įgaliojimai įforminami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka). Jeigu pilnametis Pacientas negali būti laikomas gebančiu protingai vertinti savo interesų ir jeigu jam nenustatyta nei rūpyba, nei globa, visos Klinikos pareigos Pacientui vykdomos asmeniui, kurį Pacientas yra raštu įgaliojęs veikti savo vardu. Jeigu tokio įgalioto asmens nėra arba jeigu įgaliotas asmuo nesiėmė būtinų veiksmų, pareigos turi būti vykdomos Paciento sutuoktiniui arba sugyventiniui (partneriui), išskyrus atvejus, kai jie to atsisako, o jei sutuoktinio ar sugyventinio (partnerio) nėra, pareigos vykdomos Paciento tėvui (įtėviui) arba vaikui (įvaikiui), išskyrus atvejus, kai šie atsisako.
Visos kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos yra suprantamos taip, kaip jos yra apibūdintos Lietuvos Respublikos teisės aktuose, reglamentuojančiuose asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą.
KLINIKOS DARBO LAIKAS
Klinikos darbo laikas skelbiamas Klinikos internetiniame puslapyje neuropulsas.lt ir ant Klinikos pagrindinio įėjimo durų bei yra prieinamas susipažinti kiekvienam Klinikos Pacientui.
PACIENTŲ KREIPIMOSI Į KLINIKĄ TVARKA
Kiekvienas asmuo, gyvenantis Lietuvoje ar užsienyje, turi teisę kreiptis į Kliniką ir gauti mokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas.
Pacientai, atvykę į Kliniką, privalo registruotis registratūroje ir pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba, jei tai Nepilnametis pacientas, gimimo liudijimą.
Pacientai gali iš anksto užsiregistruoti pas gydytoją ar kitą sveikatos priežiūros specialistą, atvykę į registratūrą, paskambinę telefonu arba užsiregistruodami internetu per neuropulsas.lt, paspaudę mygtuką „Rezervacija“.
Registruojantis telefonu, Pacientai turi nurodyti savo vardą, pavardę ir gimimo datą. Pacientai privalo įsiminti arba užsirašyti telefoninės registracijos metu nurodytą priėmimo datą ir laiką.
Pacientai pas gydytoją priimami, tik šiam priėmimui užregistruotu laiku. Pacientas privalo atvykti į Klinikos padalinį 15 minučių prieš numatytą vizito laiką, nebent yra informuotas iš anksto apie atvykimą anksčiau. Pacientas, pavėlavęs į vizitą daugiau nei 10 min., gali būti nepriimtas.
Jei dėl svarbių aplinkybių gydytojas (ar kitas sveikatos priežiūros specialistas) aptarnauja Pacientą ilgiau negu tam Pacientui paskirtas laikas, kiti Pacientai priimami vėlesniu nei nurodyta registracijoje laiku. Siekiama, kad, užsirašęs Pacientas būtų priimtas ne vėliau kaip per 15 minučių nuo registracijoje nurodyto laiko. Klinikos registratūros darbuotojai apie gydytojo (ar kito sveikatos priežiūros specialisto) vėlavimą Pacientą informuoja žodžiu.
Pacientas privalo informuoti Kliniką apie negalėjimą atvykti į suplanuotą priėmimą ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki numatyto vizito laiko. Neinformavus apie neatvykimą nustatytu terminu ir neatvykus į suplanuotą priėmimą, Pacientui kyla pareiga apmokėti už paskirtą vizito laiką. Jei už paslaugą buvo sumokėta iš anksto, sumokėtos lėšos tokiam Pacientui negrąžinamos. Pacientui, kuris neatvyko į suplanuotą priėmimą, apie neatvykimą iš anksto numatytu terminu nepranešė Klinikai ir nesumokėjo už suplanuotą vizitą, tolimesnės paslaugos Klinikoje neteikiamos, kol susidariusi skola nėra visiškai padengta.
Jei Pacientas, iš anksto apmokėjęs už paslaugą, apie neatvykimą informuoja Kliniką ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki numatyto vizito laiko, jam suteikiama galimybė suplanuotą vizitą perkelti į kitą, Pacientui tinkamą datą.
Gydytojui (ar kitam sveikatos priežiūros specialistui) susirgus ir nesant galimybės aptarnauti iš anksto pas jį užsiregistravusių Pacientų, pastarieji apie tai informuojami telefonu arba el. paštu (jei yra nurodę aktualius kontaktinius duomenis), vizito laikas šiems Pacientams perkeliamas į kitą jiems priimtiną datą.
Klinikos gydytojai ir kiti sveikatos priežiūros specialistai (pagal poreikį) Pacientus konsultuoja savo darbo grafikuose numatytomis valandomis.
Klinikos registratūros darbuotojai, Pacientui pageidaujant, registracijos metu suteikia informaciją apie Klinikoje dirbančius gydytojus ir kitus sveikatos priežiūros specialistus, jų kvalifikaciją, darbo grafiką, teikiamų paslaugų rūšis ir kainas.
Pacientas, pageidaujantis gauti Nuotolinę paslaugą, registruojamas įprastine tvarka.
Teikiant ir gaunant informaciją, teikiant paslaugas ar bendraujant tarpusavyje, Klinikos darbuotojai ir Pacientai bei juos lydintys asmenys turi elgtis dalykiškai ir pagarbiai. Įgyvendinant šiame punkte išdėstytus reikalavimus, Klinikos darbuotojai privalo išsamiai ir savo kompetencijos ribose atsakyti į Pacientų ar juos lydinčių asmenų klausimus, suteikti jiems informaciją ir duomenis, laikantis šiose Taisyklėse nustatytų reikalavimų, nurodyti, kur Pacientas ar jį lydintis asmuo gali gauti jam reikalingą informaciją ir duomenis, jeigu Klinikos darbuotojas nėra kompetentingas juos suteikti, padėti Pacientui ar jį lydinčiam asmeniui užpildyti būtinus Klinikos paslaugoms teikti dokumentus bei esamomis Klinikoje priemonėmis užtikrinti Pacientų ir juos lydinčių asmenų komfortą. Įgyvendinant šiame punkte nustatytus reikalavimus, Klinikos darbuotojams ir Pacientams bei juos lydintiems asmenims draudžiama tarpusavio bendravime:
vartoti nenorminę kalbą;
kreiptis į pašnekovą įžeidžiančiai;
grasinti;
šaukti;
vartoti bet kokius asmenis diskriminuojančius argumentus ar palyginimus.
Taisyklių 14. punkte esančių reikalavimų pažeidimas iš Paciento pusės ar jį lydinčio asmens yra pagrindas Klinikos darbuotojams sustabdyti paslaugų teikimą ar atsisakyti teikti Pacientui bet kokias paslaugas, jeigu tai negresia Paciento gyvybei ar sveikatai.
Prieš pasinaudodamas šių Taisyklių 15. punkte nustatyta teise sustabdyti ar atsisakyti Pacientui teikti paslaugas, Klinikos darbuotojas privalo įspėti Pacientą ar jį lydintį asmenį apie jo pareigą laikytis šių Taisyklių 3.14 punkte nustatytų draudimų ir informuoti Klinikos Pacientą ar jį lydintį asmenį apie tai, kad dar kartą pažeidus šių Taisyklių reikalavimus, Klinikos personalas sustabdys arba atsisakys suteikti paslaugas arba nutrauks pradėtų teikti paslaugų teikimą.
Jeigu Klinikos darbuotojai šių Taisyklių 15. – 3.16. punktuose nustatyta tvarka įspėjo Pacientą ar jį lydintį asmenį, sustabdė arba atsisakė suteikti arba nutraukė paslaugų teikimą, Klinikos personalas privalo pasirašytinai apie tai įrašyti Paciento medicininiuose dokumentuose.
Jeigu šių Taisyklių 14. punkte nurodytų reikalavimų nesilaiko Klinikos personalas, Pacientas ar jį lydintis asmuo turi teisę gauti kito Klinikos personalo darbuotojo ar specialisto aptarnavimą.
NEMOKAMŲ IR MOKAMŲ PASLAUGŲ NOMENKLATŪRA IR ASORTIMENTAS, JŲ TEIKIMO TVARKA
Asmens sveikatos priežiūros paslaugos, kurias teikti Klinika yra licencijuota, yra nurodytos Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VASPVT) 2024 m. gruodžio 10 d. Klinikai išduotoje asmens sveikatos priežiūros licencijoje Nr. 6105. Su Klinikai išduotomis licencijomis galima susipažinti VASPVT internetinėje svetainėje vaspvt.gov.lt.
Klinika teikia mokamas ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas. Mokamų paslaugų kainynas skelbiamas Klinikos internetiniame tinklalapyje neuropulsas.lt. Informaciją apie teikiamų paslaugų asortimentą bei kainas taip pat teikia Klinikos registratūros darbuotojai (telefonu, atvykus į Kliniką). Pasirinkus Nuotolinę paslaugą, taikomos tos pačios kainos, kaip ir paslaugoms, teikiamoms tiesioginio kontakto su Pacientu metu.
Mokamos paslaugos Klinikoje teikiamos Klinikos direktoriaus patvirtinta tvarka, o už jas mokėjimai priimami Klinikos kasoje mokėjimo kortele arba, esant poreikiui, pavedimu pagal parengtą išankstinę sąskaitą. Sumokėjus už paslaugas Klinikos kasoje, Pacientui pateikiamas kasos apmokėjimo kvitas, pagal poreikį išrašoma sąskaita – faktūra.
Nemokamai teikiama tik:
būtinoji medicinos pagalba, vadovaujantis atitinkamuose Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka;
ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos, nurodytos sutartyse su teritorinėmis ligonių kasomis (kai Klinika turi sudariusi tokias sutartis), Lietuvos Respublikos gyventojams, apdraustiems privalomuoju sveikatos draudimu. Informaciją apie konkrečias paslaugas (jų asortimentą), jų teikimo tvarką, eiles ir kt. teikia Klinikos registratūros darbuotojai, be to, Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, ji yra viešai skelbiama Klinikos internetinėje svetainėje neuropulsas.lt.
Klinika teikia paslaugas tik tiems Pacientams, kurie susipažino su šiomis Taisyklėmis ir patvirtino savo sutikimą jų laikytis.
Teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas Nepilnamečiams pacientams, privalo dalyvauti jų įstatyminiai atstovai, tačiau pastarieji neturi teisės trukdyti Klinikos personalo darbui.
Klinikoje teikiamos tiek kontaktinės paslaugos, tiek nuotolinės konsultacijos, kurios gali būti suteikiamos, jei Pacientas išreiškia pageidavimą gauti Nuotolinę paslaugą.
Nuotolinė konsultacija teikiama tik tuomet, jei gydytojas (ar kitas sveikatos priežiūros specialistas) ir registratūros darbuotojas gali tinkamai identifikuoti Pacientą pagal vardą ir pavardę bei gimimo datą (esant būtinybei, asmens kodą ir identifikuoti padedančius kitus duomenis), suvedant juos į Klinikos informacinę sistemą.
Nuotolinės konsultacijos teikiamos darbo dienomis nustatytu laiku, iš anksto informavus Pacientą apie nuotolinės konsultacijos suteikimo datą, laiką, specialistą, kuris teiks Nuotolinę paslaugą.
Jei Klinikos gydytojas ar kitas sveikatos priežiūros specialistas nustato, kad nuotolinė konsultacija nėra tinkama Paciento poreikiams, ji pakeičiama į tiesioginio kontakto paslaugą, suderinus su Pacientu jam tinkamą vizito laiką.
Nuotolinė paslauga neteikiama ir Pacientas registruojamas tiesioginio kontakto paslaugai, jei:
negalima įsitikinti Paciento ar jo atstovo pateikiamų duomenų apie sveikatą tikrumu;
gydytojas ar kitas sveikatos priežiūros specialistas negali įvertinti Paciento sveikatos būklės be apžiūros;
prašoma paskirti vaistų ar medicinos pagalbos priemonių, kurių Pacientas ankščiau nevartojo, ir panašiais atvejais;
Pacientas niekada prieš tai nesilankė Klinikoje.
Išreiškęs pageidavimą gauti Nuotolinę paslaugą, Pacientas apie paslaugos teikimą / neteikimą informuojamas telefonu ne vėliau, kaip per 1 darbo dieną nuo kreipimosi dienos: jeigu nuotolinė konsultacija bus teikiama – Pacientas informuojamas apie paslaugos teikimo datą ir laiką (prieš nuotolinę konsultaciją jam atsiunčiama prisijungimo nuoroda, jei tokia reikalinga), jeigu nuotolinė konsultacija nebus teikiama – Pacientas kviečiamas registruotis konsultacijai įprastine tvarka.
Nuotolinė konsultacija suteikiama su Pacientu suderintu laiku ir gavus Paciento sutikimą gauti nuotolinės konsultacijos paslaugą. Sutikimas nuotolinei konsultacijai laikomas gautu, kai Pacientas iš anksto užsiregistruoja ir iš anksto numatytomis nuotolinio ryšio priemonėmis bei suderintu laiku prisijungia prie nuotolinės konsultacijos.
Prieš teikdamas nuotolinės konsultacijos paslaugą, Klinikos gydytojas ar kitas sveikatos priežiūros specialistas identifikuoja Pacientą, tuo tikslu užduodamas pacientui ne mažiau kaip 3 klausimus, susijusius su Paciento asmens duomenimis (turėdamas abejonių dėl Paciento tapatybės, jis gali užduoti Pacientui papildomus klausimus). Pacientas ar jo atstovas prisiima atsakomybę už informacinių ir ryšių technologijų pagalba pateiktų Paciento identifikacinių duomenų bei duomenų apie Paciento sveikatos būklę teisingumą.
Teikiant nuotolinę gydytojo ar kito sveikatos priežiūros specialisto konsultaciją Pacientui, gydytojo (ar kito sveikatos priežiūros specialisto) darbo vietoje gali būti ir / ar nuotolinio ryšio priemonėmis kartu prisijungę tie sveikatos priežiūros specialistai, kurie tiesiogiai susiję su nuotolinės gydytojo ar sveikatos priežiūros specialisto konsultacijos Pacientui teikimu. Minėtos paslaugos teikimo metu kitiems asmenims būti gydytojo ar sveikatos priežiūros specialisto darbo vietoje ir / ar nuotolinio ryšio priemonėmis kartu prisijungti yra draudžiama.
Gydytojai ir kiti sveikatos priežiūros specialistai, teikdami Nuotolinę paslaugą, tuo pačiu metu negali teikti nuotolinės ar kontaktinės konsultacijos kitam Pacientui.
Jei suplanuota nuotolinė gydytojo ar kito sveikatos priežiūros specialisto konsultacija Pacientui negali būti suteikta dėl laikino nuotolinio ryšio priemonių veikimo sutrikimo ar kitų objektyvių priežasčių, konsultacija perkeliama į kitą Pacientui tinkamą datą, vadovaujantis Pacientų registravimo tvarka.
Nuotolinių konsultacijų metu vaizdo ir / ar garso įrašymas draudžiamas.
PACIENTŲ TEISĖS IR PAREIGOS KLINIKOJE
Pacientų teisės:
Pacientas turi teisę dalyvauti, priimant sprendimus dėl jam reikalingų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, gauti kokybiškas paslaugas, užtikrinant, kad Klinikos sveikatos priežiūros specialistai elgtųsi pagarbiai;
Paciento teisių negalima varžyti dėl jo lyties, amžiaus, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų;
Pacientas turi būti informuojamas apie jį gydančio gydytojo ar kito sveikatos priežiūros specialisto vardą, pavardę, pareigas ir profesinę kvalifikaciją;
Pacientas turi teisę rinktis gydytoją ar kitą sveikatos priežiūros specialistą;
Pacientas turi teisę gauti informaciją apie Klinikoje teikiamas paslaugas, jų kainas ir galimybes jomis pasinaudoti;
Pacientui asmens sveikatos priežiūros paslaugos gali būti teikiamos tik su jo sutikimu / valios išreiškimu;
prieš atliekant Pacientui invazinę ir / ar intervencinę procedūrą, turi būti gautas informacija pagrįstas Paciento sutikimas, kad jam būtų atliekama konkreti invazinė ir / ar intervencinė procedūra. Pacientui išaiškinamas procedūros atlikimo tikslas, kaip pasiruošti procedūrai, kaip atliekama procedūra, kokie galimi šalutiniai procedūros poveikiai. Išsiaiškinama, ar Pacientas tiksliai suprato, kokiu tikslu ir kaip bus atliekama procedūra. Toks sutikimas, išskyrus atvejus, kai invazinės ir / ar intervencinės procedūros metu nepažeidžiamas audinių ir / ar organų vientisumas ir ta procedūra gali kelti tik nedidelį nepageidaujamą laikiną poveikį Paciento sveikatai, turi būti išreikštas raštu;
tretieji asmenys (šeimos nariai, globėjai, vertėjai, Klinikos mokymosi procese dalyvaujantys sveikatos priežiūros specialistai ir pan.) gali dalyvauti, teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas Pacientui, tik gavus Paciento sutikimą / valios išreiškimą;
Pacientas turi teisę į informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo duomenis, gydymo metodus ir gydymo prognozę;
informacija Pacientui turi būti pateikta jam suprantama forma, paaiškinant specialius medicinos terminus. Informuodamas apie gydymą, gydytojas (ar kitas sveikatos priežiūros specialistas) turi paaiškinti Pacientui gydymo eigą, galimus gydymo rezultatus, galimus alternatyvius gydymo metodus ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos Paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat apie pasekmes, atsisakius siūlomo gydymo;
valstybinės kalbos nemokantis Pacientas gali su gydytojais, kitais asmens sveikatos priežiūros specialistais ir kitais Klinikos darbuotojais bendrauti jam suprantama kalba, atvykus su savo vertėju. Už kvalifikuotą ir tinkamą pateiktos informacijos vertimą atsako Pacientas ir su juo kartu į Kliniką atvykęs vertėjas;
Pacientas turi teisę atsisakyti specifinio gydymo ir / arba procedūros;
informacija Pacientui neturi būti pateikta prieš jo valią. Atsisakymą gauti informaciją apie savo sveikatą Pacientas turi aiškiai išreikšti ir patvirtinti savo parašu;
Pacientui nuo 16 metų sveikatos priežiūros paslaugos teikiamos tik su jo sutikimu, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo atvejus, kai Pacientas negali savo valios išreikšti pats;
Nepilnamečiam pacientui iki 16 metų visos asmens sveikatos priežiūros paslaugos Klinikoje teikiamos tik su jo atstovų sutikimu, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo atvejus. Sveikatos priežiūros specialistai visais atvejais turi parinkti tokius diagnostikos ir gydymo metodus, kurie labiausiai atitiktų nepilnamečio interesus, atsižvelgdami pirmiausia į nepilnamečio, taip pat į jo atstovų valią. Jeigu yra nesutarimų tarp Paciento iki 16 metų ir jo atstovų, diagnostikos ir gydymo metodus parenka gydytojų konsiliumas, atsižvelgdamas į nepilnamečio interesus;
Nepilnametis pacientas iki 16 metų, kuris, gydytojo pagrįsta nuomone, išreikšta medicinos dokumentuose, gali pats teisingai vertinti savo sveikatos būklę, turi teisę savarankiškai kreiptis ir spręsti dėl jam reikiamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus;
kai sveikatos priežiūra turi būti teikiama Pacientui nuo 16 metų, kuris negali būti laikomas gebančiu protingai vertinti savo interesų, ir Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme nurodytų asmenų nėra arba jie atsisakė būti atstovais, arba nėra galimybių su jais susisiekti taip greitai, kaip tai būtina, ar gauti jų informacija pagrįstą sutikimą laiku, sprendimą dėl Pacientui teiktinų asmens sveikatos priežiūros paslaugų ir jų masto, alternatyvos pasirinkimo priima gydytojas specialistas, o prireikus – gydytojų konsiliumas, išimtinai vadovaudamasis Paciento interesais. Sprendimą dėl konsiliumo sudarymo gydytojas pagrindžia Paciento medicinos dokumentuose;
dėl nepilnamečio Paciento iki 16 metų, kurio tėvai vengia atlikti atstovo pagal įstatymą funkcijas ir kuriam nėra nustatyta laikinoji globa ar rūpyba, kai nepilnamečio Paciento tėvai (įtėviai) tarpusavyje nesutaria dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo masto, sprendimus dėl tokių paslaugų masto, alternatyvos pasirinkimo priima gydytojas specialistas, o prireikus – gydytojų konsiliumas, išimtinai vadovaudamasis Paciento interesais;
teismo neveiksniu sveikatos priežiūros srityje pripažintam Pacientui atstovauja teisėtas globėjas;
informacija apie Paciento, kuris negali būti laikomas gebančiu protingai vertinti savo interesų, sveikatos būklę suteikiama Paciento įgaliotam atstovui, Paciento sutuoktiniui (sugyventiniui), Paciento tėvams (įtėviams) ir Paciento pilnamečiams vaikams (įvaiūkiams) jų prašymu;
teisę į asmens sveikatos priežiūros paslaugas, neatskleidžiant asmens tapatybės, turi ne jaunesni kaip 16 metų Pacientai, sergantys Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyto sąrašo ligomis;
Paciento privatus gyvenimas yra neliečiamas. Informacija apie Paciento gyvenimo faktus gali būti renkama tik su Paciento sutikimu ir tuo atveju, jei tai yra būtina ligai diagnozuoti, gydyti ar Pacientui slaugyti;
Pacientas turi teisę kreiptis į Klinikos vadovybę raštu, el. paštu, telefonu, kontaktais, nurodytais Klinikos internetiniame puslapyje neuropulsas.lt taip pat, palikdamas atsiliepimą el. paštu info@neuropulsas.lt visais iškilusiais ginčytinais klausimais;
Pacientas turi teisę į žalos, padarytos, pažeidus jo teises, teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas, atlyginimą.
Pacientų pareigos:
norėdamas gauti Klinikos paslaugas, Pacientas privalo pateikti asmens dokumentą (išskyrus būtinosios pagalbos atvejus). Atsisakius pateikti asmens dokumentą, paslaugos nebus teikiamos;
Pacientas privalo susipažinti su Klinikos vidaus tvarkos taisyklėmis, kitais Klinikos nustatytais dokumentais ir vykdyti juose nurodytas pareigas;
Pacientas negali reikalauti privilegijų dėl jo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų pagrindu;
Pacientas privalo rūpintis savo sveikata, sąžiningai naudotis savo teisėmis, jomis nepiktnaudžiauti, bendradarbiauti su Klinikos darbuotojais;
Pacientas turi pareigą, kiek tai įmanoma, suteikti sveikatos priežiūros specialistams reikalingą informaciją apie savo sveikatą, anksčiau persirgtas ligas, atliktas operacijas, vartotus ir vartojamus vaistus, alergines reakcijas, genetinį paveldimumą ir kitus duomenis, kurie yra būtini tinkamam asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimui;
Pacientas, gavęs informaciją apie jam skiriamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais savo sutikimą ar atsisakymą dėl šių asmens sveikatos priežiūros paslaugų suteikimo turi patvirtinti raštu arba elektroniniu parašu;
Pacientas turi bendradarbiauti su Klinikos gydytoju ar kitu sveikatos priežiūros specialistu, vykdyti jo paskyrimus ir rekomendacijas arba atsisakyti paskirtų asmens sveikatos priežiūros paslaugų. Pacientas privalo informuoti gydytojus ar kitus sveikatos priežiūros specialistus apie nukrypimus nuo paskyrimų ar nustatyto režimo, dėl kurių jis davė sutikimą;
Pacientas privalo pagarbiai ir deramai elgtis su visais Klinikos darbuotojais ir kitais Pacientais;
Pacientas privalo laiku sumokėti už mokamas paslaugas pagal paslaugų teikimo metu Klinikoje galiojančius įkainius;
Pacientas turi tinkamai elgtis su Klinikos įranga ir inventoriumi, tausoti Klinikos turtą. Draudžiama niokoti, gadinti ar išsinešti iš Klinikos turtą ar kitokias materialines vertybes, įjungti, išjungti, reguliuoti Klinikos medicinos prietaisus / įrangą, keisti jų parametrus;
draudžiama Klinikos patalpose rūkyti, įsinešti bei vartoti alkoholinius gėrimus, narkotines ir / ar psichotropines medžiagas (išskyrus paskirtas Klinikos specialisto), atsivesti gyvūnus. Atvykęs paslaugų, Pacientas privalo būti blaivus, taip pat neapsvaigęs nuo narkotinių ar psichotropinių medžiagų. Klinika turi teisę atsisakyti teikti paslaugas (išskyrus būtinąją medicinos pagalbą), jei Pacientas yra neblaivus ar galimai neblaivus, taip pat galimai apsvaigęs nuo narkotikų ir / ar psichotropinių medžiagų;
Pacientams ir lankytojams draudžiama Klinikos patalpose ir teritorijoje, be nustatyta tvarka gauto leidimo, filmuoti, fotografuoti patalpas ir darbuotojus, Pacientus ar kitaip pažeisti jų privatumą.
Kitos Pacientų teisės ir pareigos yra nustatytos Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme, taip pat kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
Pacientui pažeidus savo pareigas ir sukėlus grėsmę savo ar kitų Pacientų sveikatai ar gyvybei arba trukdžius kitiems Pacientams gauti kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas, sveikatos priežiūros paslaugų teikimas tokiam Pacientui gali būti nutrauktas, išskyrus atvejus, jei dėl to grėstų pavojus tokio Paciento gyvybei.
PACIENTŲ IŠRAŠYMO IR SIUNTIMO Į KITAS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGAS TVARKA
Pacientas gali būti siunčiamas į kitą sveikatos priežiūros įstaigą, jeigu Klinikos gydytojo (ar kito sveikatos priežiūros specialisto) vertinimu, Paciento sveikatos būklė reikalauja gydymo, slaugos ar reabilitacijos paslaugų, kurių Klinika negali suteikti.
Pacientas, esant indikacijoms (sprendžia gydantis gydytojas ar kitas sveikatos priežiūros specialistas, suderinęs su Pacientu), siunčiamas, užpildžius siuntimą (forma Nr. 027/a):
į stacionarą (ligoninę);
kito specialisto konsultacijai;
į kitas gydymo įstaigas;
į sanatorijas ir reabilitacinio gydymo įstaigas.
Pacientas iš Klinikos išrašomas šiais atvejais:
kai Pacientas siunčiamas į kitą sveikatos priežiūros įstaigą, kaip tai numatyta Taisyklių 1. punkte;
Paciento (ar jo teisėto atstovo) pageidavimu, neatsižvelgiant į tai, ar gydymas ir / ar ištyrimas baigtas;
Pacientui pažeidus Taisykles;
kitais Lietuvos Respublikos teisės aktų numatytais atvejais.
GINČŲ IR KONFLIKTŲ TARP KLINIKOS IR PACIENTŲ SPRENDIMO TVARKA
Pacientų skundai teikiami ir nagrinėjami šiose Taisyklėse bei Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme nustatyta tvarka, sąlygomis ir terminais.
Pacientas Klinikai, jeigu, jo manymu, buvo pažeistos jo teisės, ne vėliau kaip per 1 metus nuo dienos, kai sužino, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip per 3 metus nuo teisių pažeidimo dienos, turi teisę pateikti skundą, išskyrus atvejus, kai dėl jo teisių pažeidimo padaryta žala. Norėdamas gauti žalos atlyginimą, Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme nustatyta tvarka, ne vėliau kaip per 3 metus nuo dienos, kai sužinojo ar turėjo sužinoti apie žalą, Vyriausybės patvirtintame Turtinės ir neturtinės žalos, atsiradusios dėl Paciento sveikatai padarytos žalos, atlyginimo tvarkos apraše nustatyta tvarka Pacientas turi kreiptis į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją, veikiančią prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos, su rašytiniu prašymu dėl žalos atlyginimo. Komisija yra privaloma ikiteisminė institucija dėl žalos atlyginimo. Komisija prašymus nagrinėja neatlygintinai.
Skundai Klinikai gali būti pateikiami tiesiogiai (atvykus į Kliniką), per atstumą (registruotu paštu / per kurjerį adresu Šiaulių g. 10 Vilnius 01134, siunčiami elektroniniu paštu info@neuropulsas.lt). Skunde turi būti nurodyta: Paciento vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio Nr. ir / arba el. pašto adresas; jeigu skundą pateikia Paciento atstovas, – atstovo vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio Nr. ir / arba el. pašto adresas; Paciento teisės, kurias, jo manymu, Klinika pažeidė; Paciento teisių pažeidimą pagrindžiančios aplinkybės (aprašymas); Paciento reikalavimai pašalinti jo teisių pažeidimą (pvz., suteikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, grąžinti lėšas, sumokėtas už paslaugas ir kt.).
Kartu su skundu turi būti teikiami šie dokumentai:
Paciento asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, išskyrus atvejus, kai skundas teikiamas tiesiogiai (atvykus į Kliniką);
jeigu skundą pateikia Paciento atstovas, – atstovavimą liudijantis dokumentas (įgaliojimas ir įgalioto asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija; sutarties su advokatu dėl teisinių paslaugų kopija ar šios sutarties išrašas, kuriame nurodyti Lietuvos Respublikos advokatūros įstatymo 49 straipsnio 2 dalyje nurodyti duomenys, ir advokato pažymėjimas; jei prašymą teikia vaiko tėvai, – vaiko gimimo liudijimo, jei prašymą teikia globėjas ar rūpintojas, – jo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija ir teismo sprendimo dėl globos ar rūpybos nustatymo kopija). Atstovo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopijos pateikti nereikia, kai skundas teikiamas tiesiogiai (atvykus į Kliniką);
jeigu Pacientas juos turi – dokumentai, patvirtinantys skunde nurodytas aplinkybes ir pagrindžiantys skunde nurodytus reikalavimus.
Jei skundas teikiamas tiesiogiai (atvykus į Kliniką), asmens tapatybę patvirtinantys dokumentai parodomi skundą priimančiam darbuotojui ir grąžinami skundą teikiančiam asmeniui. Jei skundas teikiamas per atstumą (registruotu paštu / per kurjerį adresu Šiaulių g. 10
Vilnius 01134, siunčiami elektroniniu paštu info@neuropulsas.lt, pateikiamos asmens dokumentų kopijos ar išrašai, kurie turi būti patvirtinti notaro, konsulinio pareigūno arba seniūno, arba, jei prašymą teikiančiam asmeniui atstovauja advokatas, – advokato, arba pateikti elektroninių ryšių priemonėmis pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu, arba pateikti elektroninių ryšių priemonėmis, užtikrinančiomis galimybę nustatyti prašymą teikiančio asmens tapatybę ir teksto vientisumą ir nepakeičiamumą.
Skundas teikiamas lietuvių kalba ir turi būti pasirašytas.
Jeigu kartu su skundu pateikti ne visi, netinkamai įforminti dokumentai, kurie turi būti teikiami su skundu, ir / ar juose ir / arba skunde pateikta ne visa ir / ar netiksli informacija, Klinika ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos skundą pateikusiam asmeniui nurodo nustatytus trūkumus ir informuoja, kad per 30 dienų nuo skundą pateikusio asmens informavimo apie nustatytus trūkumus dienos nepašalinus trūkumų, skundas nebus nagrinėjamas ir kad tokiu atveju Pacientas turi teisę skundą Klinikai pateikti iš naujo.
Skundai nenagrinėjami ir grąžinami juos pateikusiam asmeniui, nurodant grąžinimo priežastis šiais atvejais:
kartu su skundu pateikti ne visi, netinkamai įforminti dokumentai, kurie turi būti teikiami su skundu, ir / ar juose ir / arba skunde pateikta ne visa ir / ar netiksli informacija ir skundą pateikęs asmuo per Taisyklių 7.7. punkte nurodytą terminą neįvykdė reikalavimo ištaisyti trūkumus;
skundas parašytas neįskaitomai.
Klinika Paciento skundą turi išnagrinėti ir raštu pranešti Pacientui arba, jeigu skundą pateikė Paciento atstovas, – Paciento atstovui nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo skundo gavimo Klinikoje dienos. Taisyklių 7.7. punkte nurodytas trūkumų šalinimo laikas į šį terminą neįskaičiuojamas. Skundai Klinikoje nagrinėjami neatlygintinai.
Pacientas su skundu dėl jo pažeistų teisių, susijusių su asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumu ir kokybe, gynimo turi teisę kreiptis į VASPVT; dėl jo pažeistų teisių, susijusių su privalomojo sveikatos draudimo klausimais, gynimo – į Valstybinę ligonių kasą prie Sveikatos apsaugos ministerijos; dėl jo pažeistų teisių, susijusių su asmens sveikatos priežiūros paslaugų atitiktimi bioetikos reikalavimams, gynimo – į Lietuvos bioetikos komitetą. Į šioje dalyje nurodytas institucijas Pacientas turi teisę kreiptis, tik jeigu nesutinka su Klinikos sprendimu, priimtu išnagrinėjus jo skundą, arba jeigu jo skundas Klinikoje nepriimamas nagrinėti, išskyrus Taisyklių 8. punkte nurodytus atvejus, arba jeigu jo skundas neišnagrinėjamas per Taisyklių 7.9. punkte nustatytą terminą. Šioje dalyje nurodytais atvejais Pacientas turi teisę kreiptis ir tiesiai į teismą, taip pat skųsti teismui šioje dalyje nurodytų institucijų veiksmus ar neveikimą, nagrinėjant jo skundą.
INFORMACIJOS PACIENTUI IR JO ARTIMIESIEMS APIE JO SVEIKATOS BŪKLĘ TEIKIMO TVARKA
Visa informacija apie Paciento buvimą Klinikoje, sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą, taip pat visa kita asmeninio pobūdžio informacija apie Pacientą yra laikoma konfidencialia.
Pacientas turi teisę į informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, Klinikoje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos Paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat apie padarinius, atsisakius siūlomo gydymo. Informacija Pacientui pateikiama, atsižvelgiant į jo amžių ir sveikatos būklę, jam suprantama forma, paaiškinant specialius medicinos terminus.
Informacija apie Paciento sveikatos būklę, ligos diagnozę, Klinikoje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę negali būti pateikiama Pacientui prieš jo valią. Atsisakymą gauti informaciją Pacientas turi aiškiai išreikšti ir patvirtinti savo parašu.
Konfidenciali informacija gali būti suteikiama kitiems asmenims, tik turint rašytinį Paciento sutikimą, kuriame yra nurodyta tokios informacijos suteikimo pagrindas ir naudojimo tikslai, išskyrus atvejus, kai Pacientas medicinos dokumentuose yra pasirašytinai nurodęs, koks konkretus asmuo turi teisę gauti tokią informaciją, taip pat tokios informacijos teikimo mastą ir terminus. Pacientas turi teisę nurodyti asmenis, kuriems konfidenciali informacija negali būti teikiama.
Informacija apie Paciento, kuris negali būti laikomas gebančiu protingai vertinti savo interesų, sveikatos būklę suteikiama Paciento sutuoktiniui (sugyventiniui), Paciento tėvams (įtėviams) ir Paciento pilnamečiams vaikams (įvaikiams) jų prašymu.
Informacija telefonu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimais, apie Pacientą neteikiama.
Su Nepilnamečio paciento iki 16 metų medicinos dokumentais turi teisę susipažinti jo atstovai.
Po Paciento mirties teisę gauti informaciją apie Paciento buvimą Klinikoje, gydymą, sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą, taip pat visą kitą asmeninio pobūdžio informaciją apie Pacientą turi įpėdiniai pagal testamentą ir pagal įstatymą (sutuoktinis (partneris), tėvai (įtėviai, globėjai), vaikai (įvaikiai)).
LIGOS ISTORIJŲ, AMBULATORINIŲ KORTELIŲ, KITŲ DOKUMENTŲ NUORAŠŲ DARYMO, IŠDAVIMO PACIENTUI AR KITIEMS FIZINIAMS IR JURIDINIAMS ASMENIMS TVARKA
Klinika Paciento teisę susipažinti su įrašais savo medicinos dokumentuose privalo užtikrinti:
ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo Paciento kreipimosi žodžiu ar raštu į Kliniką dienos, leisdama susipažinti su jo medicinos dokumentų originalais Klinikos nustatytoje vietoje;
padarydama ir išduodama Paciento medicinos dokumentų kopijas ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo Paciento kreipimosi žodžiu ar raštu į Kliniką dienos;
išduodama diagnozės ir gydymo aprašymus.
Taisyklių 1.2. – 9.1.3. punktuose nurodyti dokumentai parengiami ir išduodami Paciento lėšomis, išskyrus atvejus, jei Pacientas dėl jų kreipiasi pirmą kartą. Tais atvejais, kai Pacientas dėl šių Taisyklių 9.1.2. – 9.1.3. punktuose nurodytų dokumentų išdavimo kreipiasi pirmą kartą, jie išduodami Klinikos lėšomis.
Asmuo, Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytais pagrindais ir tvarka turintis teisę gauti rašytinę informaciją ir norintis šią informaciją gauti, Klinikai pateikia raštišką prašymą suteikti rašytinę informaciją, asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir raštišką Paciento sutikimą teikti jo asmens duomenis, sudarančius rašytinę informaciją, šiam asmeniui. Prašyme turi būti nurodytas prašymą teikiančio asmens vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas, telefono Nr. ir / arba el. pašto adresas, norimos gauti informacijos pobūdis, apimtis ir jos panaudojimo tikslas.
Pacientas ar jo atstovas Klinikai pateikia prašymą, asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, o paciento atstovas – atstovavimą patvirtinantį dokumentą (įgaliojimą ir įgalioto asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją, sutarties su advokatu dėl teisinių paslaugų kopiją ar šios sutarties išrašą, kuriame nurodyti Lietuvos Respublikos advokatūros įstatymo 49 straipsnio 2 dalyje nurodyti duomenys, ir advokato pažymėjimą, jei prašymą teikia vaiko tėvai, – vaiko gimimo liudijimo, jei prašymą teikia globėjas ar rūpintojas, – jo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją ir teismo sprendimo dėl globos ar rūpybos nustatymo kopiją). Prašyme turi būti nurodytas paciento vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas, telefono Nr. ir / arba el. pašto adresas, jeigu prašymą teikia paciento atstovas, – ir atstovo vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas, telefono Nr. ir / arba el. pašto adresas.
Prašymas gali būti teikiamas tiesiogiai, paštu, per kurjerį arba elektroninių ryšių priemonėmis. Kai prašymas Klinikai teikiamas tiesiogiai, prašymą teikiantis asmuo privalo Klinikos prašymą priimančiam atstovui parodyti savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Kai prašymas siunčiamas paštu ar per kurjerį, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento ir kitų dokumentų kopijos ir išrašai turi būti patvirtinti notaro, konsulinio pareigūno arba seniūno, arba, jei prašymą teikiančiam asmeniui atstovauja advokatas, – advokato. Kai prašymas teikiamas elektroninių ryšių priemonėmis, asmens tapatybės dokumento pateikti nereikia, o prašymas ir prie jo pridedami dokumentai turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba pateikti elektroninių ryšių priemonėmis, užtikrinančiomis galimybę nustatyti prašymą teikiančio asmens tapatybę ir teksto vientisumą ir nepakeičiamumą. Jei prašyme nurodyta ne visa ir / arba netiksli informacija ir / arba prie prašymo pridėti ne visi nurodyti dokumentai, Klinika ne vėliau kaip per 5 darbo dienas prašyme nurodytu būdu nurodo ištaisyti trūkumus. Jei trūkumai neištaisomi per Klinikos nurodytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 10 darbo dienų, prašymas ir sumokėta įmoka ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio termino pabaigos grąžinami asmeniui.
Rašytinės informacijos teikimo paslauga turi būti suteikta tik įsitikinus, kad prašymas tinkamai užpildytas, pateikti visi dokumentai, kurie turi būti pateikti kartu su prašymu, ir už paslaugą sumokėta, išskyrus Taisyklių 9.2. punkte nurodytus atvejus. Rašytinės informacijos teikimo paslaugos terminas pradedamas skaičiuoti nuo šios paslaugos apmokėjimo (lėšų gavimo Klinikoje) datos, o kai diagnozės ir gydymo aprašymai, vadovaujantis Taisyklių 9.2. punktu, išduodami Klinikos lėšomis, – nuo tinkamai užpildyto prašymo ir visų dokumentų, kurie turi būti pateikti kartu su prašymu, gavimo dienos.
Įkainiai už medicinos dokumentų kopijų išdavimą bei diagnozės ir gydymo aprašymų pateikimą skelbiami Klinikos interneto svetainėje neuropulsas.lt.
Teikiamą rašytinę informaciją apie Pacientą pasirašo ją rengęs gydytojas.
Rašytinę informaciją, neturint raštiško Paciento sutikimo, nemokamai turi teisę gauti institucijos ir kitos įstaigos, kurioms Lietuvos Respublikos įstatymai suteikia teisę gauti konfidencialią informaciją apie Pacientą.
Kai Klinika neturi prašomos rašytinės informacijos (neturi medicinos dokumentų apie Pacientą ir jam suteiktas paslaugas), ji ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikti informaciją gavimo dienos apie tai informuoja pareiškėją raštu ir grąžina asmeniui jo sumokėtą įmoką.
Medicinos dokumentų pateikimas (susipažinimui) Pacientui gali būti ribojamas, jeigu juose esanti informacija pakenktų Paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei. Sprendimą neišduoti Pacientui medicinos dokumentų priima gydantis gydytojas (ar kitas sveikatos priežiūros paslaugas teikiantis specialistas). Apie sprendimo neišduoti medicinos dokumentų priėmimą ir jo motyvus pažymima medicinos dokumentuose.
Pacientas su savo medicinos dokumentais bet kuriuo metu nemokamai gali susipažinti, prisijungęs prie Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos (kitaip – ESPBI IS arba sveikata).
Medicinos dokumentų kopijos (ar nuorašai), reikalingi Paciento konsultacijoms ar gydymui, siunčiant į kitas gydymo įstaigas, Pacientui išduodami nemokamai.
Su Nepilnamečio paciento iki 16 metų medicinos dokumentais turi teisę susipažinti jo atstovai.
DARBŲ SAUGĄ REGLAMENTUOJANČIŲ ĮSTATYMŲ, KITŲ TEISĖS AKTŲ IR NORMINIŲ DOKUMENTŲ NUOSTATOS
Darbo vietoje privaloma laikytis darbų saugos, priešgaisrinės ir elektros saugos reikalavimų, vadovautis Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymu bei kitais teisės aktais, susijusiais su darbų sauga, taip pat lakytis pareigybės aprašymų reikalavimų, Klinikos direktoriaus įsakymų.
Klinikos teritorijoje esantys asmenys privalo vadovautis informaciniuose, draudžiamuosiuose ir kituose ženkluose pateikta informacija.
Pacientai ir Lankytojai privalo:
atvykę į Kliniką, viršutinius lauko drabužius nusirengti ir palikti drabužinėje ar tam skirtoje lauko drabužių vietoje / spintelėje (už viršutiniuose drabužiuose ar kartu su jais paliktus asmeninius daiktus Klinika neatsako);
vykdyti Klinikos darbuotojų nurodymus, susijusius su sauga, aplinkosauga ir priešgaisrine sauga;
pastebėjus netinkamą įrangos veikimą (didelis triukšmas, vibracija, pakilusi temperatūra ar specifiniai kvapai), nedelsiant informuoti apie tai Klinikos darbuotojus;
vengti veiksmų, galinčių kelti pavojų sau ir aplinkiniams asmenims;
imtis atsargumo priemonių, judant šlapiomis (drėgnomis) dangomis, kurių paviršius buvo neseniai valytas arba kuriuose yra išsiliejusių skysčių;
Klinikos teritorijoje eiti šaligatviais arba pėsčiųjų takais.
Klinikos patalpose ir teritorijoje draudžiama:
laikyti ir vartoti alkoholinius gėrimus bei tabako gaminius (rūkyti);
laikyti ir vartoti narkotines, psichotropines ar kitas psichiką veikiančias medžiagas, jei jos nėra paskirtos gydytojo;
turėti su savimi šaunamuosius ar šaltuosius ginklus;
įsivesti (įsinešti) naminius gyvūnus;
savavališkai įeiti ar lankytis Klinikos tarnybinėse patalpose;
naudotis netvarkingais elektrotechniniais prietaisais, kuriuose yra atviros dalys, su pažeista izoliacija ar kitais techniniais gedimais;
drėgnomis rankomis liesti įjungtus elektrotechninius prietaisus, laidus, kištukinius lizdus arba juos valyti drėgnomis šluostėmis;
liestis tuo pačiu metu kūno dalimis prie įžemintų dalių (centrinio šildymo radiatorių, vamzdžių ir pan.) ir elektrotechninio įrenginio, atidarinėti elektros skydelius, jėgos spintas.
Pacientai ir Lankytojai už Klinikai ar jos darbuotojams padarytą žalą atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Už darbų saugą Klinikoje atsakingas darbų saugos specialistas arba kitas Klinikos direktoriaus paskirtas fizinis arba juridinis asmuo.
PACIENTO TURIMŲ DIRBINIŲ IŠ BRANGIŲJŲ METALŲ, BRANGIŲ PROTEZŲ IR PINIGŲ REGISTRAVIMO BEI SAUGOJIMO TVARKA
Atvykus į Kliniką, su savimi nerekomenduojama turėti brangenybių, pinigų ir kitų vertingų daiktų, kadangi, atvykus į konsultaciją / procedūrą, kurios metu Pacientas išlieka sąmoningas, dirbiniai, brangūs protezai, pinigai ir dokumentai nepriimami, neregistruojami ir nesaugomi.
Jeigu Pacientui būtų atliekami tyrimai ar procedūros, kurių metu Pacientas būtų nesąmoningas, Paciento turimi dirbiniai iš brangiųjų metalų, brangūs protezai, pinigai gali būti registruojami ir saugomi tokia tvarka:
parengiamas vertybių sąrašas dviem egzemplioriais, kiekvieną egzempliorių pasirašo procedūrą atliekantis gydytojas ar kitas sveikatos priežiūros specialistas ir pats Pacientas;
vienas sąrašo egzempliorius perduodamas Pacientui, o kitas dedamas į specialų voką;
vokas, kuriame laikomos vertybės, užklijuojamas, užantspauduojamas ir laikomas Klinikos seife;
po procedūros Pacientui grąžinamas vokas, kuris atplėšiamas gydytojo (ar kito sveikatos priežiūros specialisto) ir dar vieno Klinikos darbuotojo akivaizdoje. Pacientas sutikrina vertybes pagal sąrašą ir pasirašo tame sąraše, kad vertybes atgavo.
Paciento pasirašytas dokumentas saugomas jo medicininėje byloje.
Už brangius daiktus bei pinigus, saugomus ne seife (pagal aukščiau įvardintą nustatytą tvarką), t. y. paliktus kabinete ar kitoje Klinikos vietoje, Klinika neatsako.
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Taisyklės įsigalioja nuo jų patvirtinimo dienos.
Patvirtintos Taisyklės skelbiamos Klinikos internetiniame puslapyje neuropulsas.lt.
Taisyklės gali būti keičiamos ir / ar papildomos, pasikeitus Klinikos darbo organizavimui ar atitinkamiems teisės aktams.
Taisyklės keičiamos / papildomos Klinikos direktoriaus sprendimu. Taisyklių pakeitimai įsigalioja jų paskelbimo dieną.
Redagouta 2025 metų vasario 14d.
This Cookie Policy was last updated on February 5, 2025 and applies to citizens and legal permanent residents of the European Economic Area and Switzerland.
1. Introduction
Our website, https://neuropulsas.lt (hereinafter: "the website") uses cookies and other related technologies (for convenience all technologies are referred to as "cookies"). Cookies are also placed by third parties we have engaged. In the document below we inform you about the use of cookies on our website.
2. What are cookies?
A cookie is a small simple file that is sent along with pages of this website and stored by your browser on the hard drive of your computer or another device. The information stored therein may be returned to our servers or to the servers of the relevant third parties during a subsequent visit.
3. What are scripts?
A script is a piece of program code that is used to make our website function properly and interactively. This code is executed on our server or on your device.
4. What is a web beacon?
A web beacon (or a pixel tag) is a small, invisible piece of text or image on a website that is used to monitor traffic on a website. In order to do this, various data about you is stored using web beacons.
5. Cookies
5.1 Technical or functional cookies
Some cookies ensure that certain parts of the website work properly and that your user preferences remain known. By placing functional cookies, we make it easier for you to visit our website. This way, you do not need to repeatedly enter the same information when visiting our website and, for example, the items remain in your shopping cart until you have paid. We may place these cookies without your consent.
5.2 Statistics cookies
We use statistics cookies to optimize the website experience for our users. With these statistics cookies we get insights in the usage of our website. We ask your permission to place statistics cookies.
5.3 Marketing/Tracking cookies
Marketing/Tracking cookies are cookies or any other form of local storage, used to create user profiles to display advertising or to track the user on this website or across several websites for similar marketing purposes.
5.4 Social media
On our website, we have included content from LinkedIn, Instagram, Twitter and Facebook to promote web pages (e.g. “like”, “pin”) or share (e.g. “tweet”) on social networks like LinkedIn, Instagram, Twitter and Facebook. This content is embedded with code derived from LinkedIn, Instagram, Twitter and Facebook and places cookies. This content might store and process certain information for personalized advertising.
Please read the privacy statement of these social networks (which can change regularly) to read what they do with your (personal) data which they process using these cookies. The data that is retrieved is anonymized as much as possible. LinkedIn, Instagram, Twitter and Facebook are located in the United States.
6. Placed cookies
Elementor
Statistics (anonymous)
Elementor
Statistics (anonymous)
Usage
We use Elementor for content creation. Read more
Sharing data
This data is not shared with third parties.
Statistics (anonymous)
Name
Expiration
Function
WordPress
Functional
WordPress
Functional
Usage
We use WordPress for website development. Read more
Sharing data
This data is not shared with third parties.
Functional
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Google Analytics
Statistics
Google Analytics
Statistics
Usage
We use Google Analytics for website statistics. Read more
Sharing data
For more information, please read the Google Analytics Privacy Statement.
Google Fonts
Purpose pending investigation
Google Fonts
Purpose pending investigation
Usage
We use Google Fonts for display of webfonts. Read more
Sharing data
For more information, please read the Google Fonts Privacy Statement.
Purpose pending investigation
Name
Expiration
Function
Google reCAPTCHA
Purpose pending investigation
Google reCAPTCHA
Purpose pending investigation
Usage
We use Google reCAPTCHA for spam prevention. Read more
Sharing data
For more information, please read the Google reCAPTCHA Privacy Statement.
Purpose pending investigation
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Google Maps
Purpose pending investigation
Google Maps
Purpose pending investigation
Usage
We use Google Maps for maps display. Read more
Sharing data
For more information, please read the Google Maps Privacy Statement.
Purpose pending investigation
Name
Expiration
Function
YouTube
Purpose pending investigation
YouTube
Purpose pending investigation
Usage
We use YouTube for video display. Read more
Sharing data
For more information, please read the YouTube Privacy Statement.
Purpose pending investigation
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Facebook
Purpose pending investigation
Purpose pending investigation
Usage
We use Facebook for display of recent social posts and/or social share buttons. Read more
Sharing data
For more information, please read the Facebook Privacy Statement.
Purpose pending investigation
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Twitter
Purpose pending investigation
Purpose pending investigation
Usage
We use Twitter for display of recent social posts and/or social share buttons. Read more
Sharing data
For more information, please read the Twitter Privacy Statement.
Purpose pending investigation
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
LinkedIn
Purpose pending investigation
Purpose pending investigation
Usage
We use LinkedIn for display of recent social posts and/or social share buttons. Read more
Sharing data
For more information, please read the LinkedIn Privacy Statement.
Purpose pending investigation
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Miscellaneous
Purpose pending investigation
Miscellaneous
Purpose pending investigation
Usage
Sharing data
Sharing of data is pending investigation
Purpose pending investigation
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
Name
Expiration
Function
7. Consent
When you visit our website for the first time, we will show you a pop-up with an explanation about cookies. As soon as you click on "Išsaugoti nuostatas", you consent to us using the categories of cookies and plug-ins you selected in the pop-up, as described in this Cookie Policy. You can disable the use of cookies via your browser, but please note that our website may no longer work properly.
7.1 Manage your consent settings
8. Enabling/disabling and deleting cookies
You can use your internet browser to automatically or manually delete cookies. You can also specify that certain cookies may not be placed. Another option is to change the settings of your internet browser so that you receive a message each time a cookie is placed. For more information about these options, please refer to the instructions in the Help section of your browser.
Please note that our website may not work properly if all cookies are disabled. If you do delete the cookies in your browser, they will be placed again after your consent when you visit our website again.
9. Your rights with respect to personal data
You have the following rights with respect to your personal data:
- You have the right to know why your personal data is needed, what will happen to it, and how long it will be retained for.
- Right of access: You have the right to access your personal data that is known to us.
- Right to rectification: you have the right to supplement, correct, have deleted or blocked your personal data whenever you wish.
- If you give us your consent to process your data, you have the right to revoke that consent and to have your personal data deleted.
- Right to transfer your data: you have the right to request all your personal data from the controller and transfer it in its entirety to another controller.
- Right to object: you may object to the processing of your data. We comply with this, unless there are justified grounds for processing.
To exercise these rights, please contact us. Please refer to the contact details at the bottom of this Cookie Policy. If you have a complaint about how we handle your data, we would like to hear from you, but you also have the right to submit a complaint to the supervisory authority (the Data Protection Authority).
10. Contact details
For questions and/or comments about our Cookie Policy and this statement, please contact us by using the following contact details:
UAB Neuropulsas
Šiaulių g. 10-63, Vilnius, 01134 Vilniaus m. sav., Litouwen
Lithuania
Website: https://neuropulsas.lt
Email: info@neuropulsas.lt
Phone number: +370 664 88 008
This Cookie Policy was synchronized with cookiedatabase.org on February 18, 2025.